הכלאות סחלבים

הכלאות סחלבים

הסחלבים הם קסומים, יפים ונחשבים לצמחי בית יוקרתיים מאוד. המגוון הרחב הקיים של הסחלבים הופך אותם לאטרקטיביים מאוד וגורם לנו לרצות לאסוף כמה שיותר סחלבים מיוחדים אלינו הביתה.

הידעתם שמרבית מהסחלבים הקיימים היום הם למעשה הכלאות של סחלבים אשר נוצרו על ידי האדם? בכדי לגרום לנו להתאהב כל פעם מחדש בסוג צבעוני אטרקטיבי ומסקרן או בכדי להתאים את הסחלבים לתנאי גידול שונים (למשל לתנאי האקלים בישראל) מעבדות סחלבים ברחבי העולם עובדות קשה על ייצור הכלאות בין מיני סחלבים, ובכך יוצרות לנו דגמי סחלבים מיוחדים חדשים.

תהליך ההכלאה נעשה דרך זרעי הסחלבים ונחשב לתהליך ארוך ומורכב אשר מתבצע במעבדה ייעודית.
כל סחלב וסחלב מייצר תרמילי זרעים ובהם לא פחות ממאות אלפי זרעים המשתחררים ומתפזרים ברוח. זרעי הסחלב חייבים לקיים יחסים סימביוטיים-שיתופיים עם פטרייה מיוחדת על מנת לשרוד בשנה הראשונה לחייהם. הפטרייה צוברת מים ומינרלים לעצמה ולזרעים, והזרעים חולקים עימה את הסוכרים מהפוטוסינתזה. רק זרע אחד או שניים מצליחים לנבוט ולשרוד בתוך נקיק מושלם או בשקערורית שהם גם לחים וגם הפטרייה מצויה בהם. ואפילו אז, סיכויי השרידות בטבע הינם קלושים.

בפארק אוטופיה אוספים סחלבים מיוחדים שכאלה ומאפשרים למבקרים הצצה אל תוך העולם המרתק שלהם! בתמונות הבאות מספר הכלאות סחלבים אשר גדלים ברחבי פארק אוטופיה.

"Brassolaeliocattleya" - הכלאות סחלבים אשר נוצרו מ Brassavola, Laelia, ו Cattleya:

Brassolaeliocattleya Brassolaeliocattleya
Brassolaeliocattleya Brassolaeliocattleya
Brassolaeliocattleya Brassolaeliocattleya

"Beallara" - הכלאות סחלבים אשר נוצרו מ Cochlioda, Miltonia ו Odontoglossum:

Beallara Beallara
Beallara Beallara
Beallara Beallara

"Sophrolaeliocattleya" - הכלאות סחלבים אשר נוצרו מ Sophronitis, Laelia ו Cattleya:

Sophrolaeliocattleya Sophrolaeliocattleya
שתף: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

פוסטים דומים