סחלבים שאפשר לגדל בגינה

סחלבים לגינה

כשאנו חושבים על סחלב אנו מיד חושבים על צמח בית עדין ומיוחד, אך למעשה ישנם סוגי סחלבים אשר מתאימים לגידול בגינה, ואפילו לגידול בגינה ישראלית! סימבידיום (Cymbidium), ספירפדיום (Cypripedium) ו-דקטילוריזה (Dactylorhiza) נמנים מבין מיני הסחלבים שניתן לגדל בגינה, כאשר הסחלב סימבידיום נפוץ אצלנו בארץ וניתן לרכושו במשתלות ובחנויות השונות.

הנוסחה להצלחת הגידול בגינה טמונה במודעות לצרכים של כל מין ומין. מיני הסחלבים יודעים להסתגל בטבע לתנאי האקלים המשתנים לאורך השנה, בדגש על תקופות גשומות ותקופות יובש. ולכן, אם נדע להתייחס לנתון הזה, נצליח להעתיק את ההסתגלות הטבעית של הסחלב מהתנאים הטבעיים בטבע הישר לגינה שלנו.

הסימבידיום נחשב לסחלב פופולארי מאוד לגידול בגינה (במיוחד באירופה), כיוון שהוא מסוגל לשרוד טמפרטורות נמוכות עד לכ- 7 מעלות צלזיוס.

Cymbidium Cymbidium
Cymbidium Cymbidium
Cymbidium Cymbidium
Cymbidium Cymbidium
Cymbidium Cymbidium
Cymbidium Cymbidium

בישראל, הוא מתאים לגינות הממוקמות באזורים אשר חמימים ביום וקרים בלילה. חום גבוה מדי או שמש ישירה לא תאפשר את קיומם, ולכן רצוי למקם אותם בפינה מזרחית מוצלת בגינה. הפריחה תתרחש כאשר הטמפרטורה בלילה תגיע ל- 7-12°C והיא מאופיינת בצבעוניות עזה אשר מחזיקה עד לכ- 8 שבועות.
מומלץ להשקות את הסימבידיום עם הרבה מים ולדשן בכל השקיה שנייה עם דשן נוזלי של סחלבים.

בהצלחה!

שתף: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

פוסטים דומים