איך מגדלים סחלבים בבית?

גידול סחלבים
סחלב בעציץ

סחלב בעציץ

הסחלבים אינם אלא צמחי בית רגילים אשר ניתן לגדל בפשטות ובכיף גדול. למיני הסחלבים תכונות רבות אשר מאפשרות להם להתקיים בתנאי אקלים קיצוניים, ולכן לא צריכה להיות סיבה לכך שהם לא יצליחו לגדול גם בבית. בכדי להצליח בתהליך גידול הסחלבים בבית עלינו להקפיד על השקיה קבועה ומיקום נכון, ובכך נוכל להצליח עד מאוד ולקבל סחלב מאושר למשך שנים רבות.

מספר טיפים מהמומחים שלנו בפארק אוטופיה:

אדמה
הסחלבים הם שונים ממרבית צמחי הבית המוכרים, כיוון שהם לא בהכרח גדלים באדמה. בטבע, הם מתנהגים כצמחים אפיפיטיים אשר "נתלים" על גבי סלעים ועצים שונים. פעולה זו מאפשרת להם לספוג מים וויטמינים אשר מגיעים אליהם דרך האוויר, הגשמים, העצים והסלעים. לכן, כאשר שותלים סחלב בכלי או בעציץ יש לוודא כי מצע הסחלבים הינו ייעודי לגידול סחלבים ואינו אדמת צמחים רגילה.

השקיה
כדי לחיות, שורשי הסחלב זקוקים לחמצן. לכן, אין להשקות יתר על המידה ולחנוק את הסחלב במים. יש להשקות פעם בכ- 10 ימים עד שבועיים ולאפשר למים לחלחל מטה. בשום אופן אין להשקות כאשר המצע רטוב, אחרת הסחלב ימות.

דישון
כיוון שהסחלבים גדלים על מצע אינרטי או ניטראלי חסר חומרי הזנה וכיוון שאנו מעוניינים לעודד ולהגביר . עובדה זו בנוסף לרצון לעודד ולהגביר את הפריחה של הסחלב - מביאה מומלץ מאוד לדשן בכל השקיה שניה בדשן סחלבים ייעודי של פארק אוטופיה. דשן הסחלבים הינו נוזלי, מאוזן ומרוכז המתאים לצרכי ההזנה המיוחדים של צמחים ממשפחת הסחלביים.

מיקום
סחלבים אוהבים אור, והרבה אור. ולכן, על מנת להבטיח פריחה עלינו למקם אותם במקום מואר בבית ללא שמש ישירה (בדרך כלל ליד חלון הפונה לכיוון מזרח או דרום).

בהצלחה!

שתף: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

פוסטים דומים